Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού ΔΙ.ΠΑ.Ε.
Επιστημονικό Πεδίο
Βάση 2022
Θέσεις εισακτέων
Τι αφορά η σχολή;
Το κύριο γνωστικό αντικείμενο του Τμήματος Διοίκησης Οργανισμών Μάρκετινγκ και Τουρισμού ΔΙ.ΠΑ.Ε. εντάσσεται στις ευρύτερες επιστήμες της διοίκησης και οργάνωσης, του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, και της διεπιστημονικής προσέγγισης σπουδών του τουρισμού. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού αναμένεται να αποκτήσουν ισχυρό επιστημονικό υπόβαθρο σε ένα φάσμα αντικειμένων που σχετίζονται με τη διοίκηση και οργάνωση, τη διαχείριση και ανάπτυξη ανθρώπινων πόρων, η διασφάλιση ποιότητας και τη διοίκηση υπηρεσιών, την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών επικοινωνίας και πληροφορικής, την οικονομική θεωρία, τα μαθηματικά και τις ξένες γλώσσες, καθώς και νέες σύγχρονες γνώσεις και εμπειρία σε εξειδικευμένα αντικείμενα εμβάθυνσης του Τμήματος, όπως η διοίκηση των οργανισμών, το μάρκετινγκ και η επικοινωνία, και η διοίκηση τουρισμού και φιλοξενίας. Ακόμα, οι απόφοιτοι του Τμήματος αναμένεται να αναπτύξουν τις αναγκαίες γνώσεις και δεξιότητες για την υιοθέτηση των βέλτιστων προσεγγίσεων στον τομέα της διοίκησης που θα τους επιτρέψει να καταστούν ικανοί να σταδιοδρομήσουν ως στελέχη διοίκησης στον ιδιωτικό τομέα αλλά και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Πού μπορείς να εργαστείς μετά;
Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Διοίκησης Τουρισμού Πατρών δύνανται ενδεικτικά να απασχοληθούν:
• Ως στελέχη σε τουριστικές επιχειρήσεις, όπως σε ξενοδοχεία και λοιπές επιχειρήσεις φιλοξενίας, αεροπορικές εταιρείες, ακτοπλοϊκές εταιρείες, πρακτορεία (φυσικά ή διαδικτυακά), σε φορείς διοργάνωσης συνεδρίων και εκδηλώσεων και ως στελέχη σε τομείς που αφορούν στη διοίκηση, το marketing, την οργάνωση και τις πωλήσεις.
• Ως στελέχη στο δημόσιο τομέα, όπως στο Υπουργείο Τουρισμού, στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) και σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ). Επιπλέον στα γραφεία τουρισμού της τοπικής αυτοδιοίκησης Δήμων και Περιφερειών ως στελέχη που πραγματεύονται ζητήματα σχεδιασμού διοίκησης και πολιτικής του τουρισμού, καθώς και θέματα στρατηγικής τουριστικής ανάπτυξης και προώθησης τουριστικών προορισμών.
• Ως αυτοαπασχολούμενοι στην τουριστική βιομηχανία.
• Σε λογιστικά γραφεία και σε λογιστήρια τουριστικών επιχειρήσεων.
• Σε κλαδικούς φορείς τουρισμού, όπως ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ), ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ), κ.ά., ως στελέχη των φορέων αυτών.
• Σε αναπτυξιακές εταιρείες, ως μελετητές και σύμβουλοι τουρισμού και θεμάτων τουριστικής ανάπτυξης.
• Στην ακαδημαϊκή κοινότητα και την τουριστική εκπαίδευση, ως καθηγητές, ερευνητές και εκπαιδευτές στις αντίστοιχες βαθμίδες εκπαίδευσης και κατάρτισης τουριστικών σπουδών σε θέματα τουριστικής ανάπτυξης και διοίκησης τουριστικών επιχειρήσεων.
Κατευθύνσεις
Στην κατεύθυνση Διοίκηση Οργανισμών θα έρθεις σε επαφή με τα παρακάτω γνωστικά αντικείμενα: Συστήματα Επιχειρησιακών Πόρων, Λήψη Αποφάσεων, Διοίκηση Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας, Οικονομική των Επιχειρήσεων, Βιομηχανική Οργάνωση, Εφαρμογές ERP στην Εφοδιαστική Αλυσίδα, Διοίκηση και Διαχείριση Έργων, Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων και Προστασία Ιδιωτικότητας κ.α.
Στην κατεύθυνση Μάρκετινγκ και Επικοινωνία θα έρθεις σε επαφή με τα παρακάτω γνωστικά αντικείμενα: Μάρκετινγκ Υπηρεσιών, Σχεδιασμός και Οργάνωση Διαφημιστικής Εκστρατείας, Διοίκηση και Διαχείριση Έργων, Οργάνωση και Διοίκηση Πωλήσεων, Διαχείριση Σχέσεων με τους Πελάτες, Διεθνές Μάρκετινγκ, Διοίκηση Μάρκετινγκ, Διοίκηση Επωνύμων Προϊόντων κ.α.
Στην κατεύθυνση Διοίκηση Τουρισμού και Φιλοξενίας θα έρθεις σε επαφή με τα παρακάτω γνωστικά αντικείμενα: Τουριστικό Μάρκετινγκ, Τουρισμός Ειδικού Ενδιαφέροντος, Επιχειρηματικός Σχεδιασμός και Διαχείριση Κέρδους, Κανάλια Διανομής στον Τουρισμό, Διοίκηση Λειτουργιών Καταλυμάτων, Πληροφοριακά Συστήματα & Εφαρμογές Η/Υ στον Τουρισμό και τη Φιλοξενία, Διοίκηση Ποιότητας, Διοίκηση Τουριστικών Προορισμών, Διοίκηση Φιλοξενίας, Διοίκηση Ταξιδιωτικών Οργανισμών & Πρακτορείων κ.α.
Επιπρόσθετες Πληροφορίες
Το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού ΔΙ.ΠΑ.Ε. περιλαμβάνει τα δύο πρώτα έτη (εξάμηνα 1 έως και 4) κοινά μαθήματα για όλους τους φοιτητές του Τμήματος. Από το 5ο εξάμηνο έως και το 8ο εξάμηνο υπάρχουν διαφοροποιήσεις στα μαθήματα ανάλογα με τις Κατευθύνσεις. Το Τμήμα προσφέρει τρεις Κατευθύνσεις:
- Κατεύθυνση Διοίκησης Οργανισμών
- Κατεύθυνση Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
- Κατεύθυνση Διοίκησης Τουρισμού και Φιλοξενίας Το κάθε εξάμηνο οι φοιτητές παρακολουθούν συνολικά 6 μαθήματα, εκτός από το όγδοο εξάμηνο κατά το οποίο παρακολουθούν 4 μαθήματα και παράλληλα εκπονούν την πτυχιακή τους εργασία ή τρίμηνη πρακτική άσκηση.
Επαγγελματικά δικαιώματα
Ως απόφοιτος του Τμήματος Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού τα επαγγελματικά δικαιώματά σου αναμένεται να καθοριστούν αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα ακολουθήσουν το ΠΔ 356/1989 (ΦΕΚ 160 /16-6-89/τ.Α’) . Ως απόφοιτος του Τμήματος εντάσσεσαι στον Κλάδο ΠΕ 80 Οικονομίας.
Μεταπτυχιακά
Στο Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού ΔΙ.ΠΑ.Ε. λειτουργούν τέσσερα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών:
- Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση των Επιχειρήσεων – ΜΒΑ
- Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων & Οργανισμών
- Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση & Οργάνωση Εκπαιδευτικών Μονάδων
- Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Μονάδων Υγείας & Πρόνοιας